En dag med flyt!

För er som läst tidigare inlägg så vet ni att jag blivit erbjuden att gå på en intervju, min allra första riktiga jobbintervju. Men jag nämnde aldrig vart och när den skulle vara.

Hos Åhléns, idag.


Alltså klockan 10 idag hade jag tid hos Åhléns huvudkontor. På spårvagnen intill stan hamnade jag i samma vagn som en skolklass med åttaåringar, en härlig start på dagen.. När de äntligen klev av var jag helt slut i huvudet, kanske var det bra för då kunde jag inte tänka på så mycket som kunde stressa upp mig inför intervjun... Kanske det var tack vare de som intervjun sedan flöt på bra. Fick träffa en trevlig kvinna som ställde en massa frågor och kollade på min CV. Inga konstigheter alls. Kändes bra när jag gick därifrån. Trots att det var fler som skulle på intervju och då de inte själva visste än vad för tjänster som kan komma att dyka upp, och att jag skulle behöva vänta 1-2 veckor innan de skulle höra av sig. Men det kändes helt okej, och sen fick jag även några uppmuntrande ord av syster på mobilen.


Men sen, några timmar senare, då jag sitter hemma i lägenheten i soffan ringer telefonen... Fan vad gött! Fick jobb för nästa vecka, 4 dagar! De kan inte lova nått efter, men då har jag i alla fall fått in en fot, och får sysselsätta mig med något och tjäna lite pengar! Ååå de kändes så kul! En bra början! Gjorde inget att regnet vräkte ner utan för fönstret för jag var lika glad ändå!


Tack skolklassen på 7:ans spårvagn!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0